Het begint vaak met een losstaand product en eindigt met een gamma aan varianten en mogelijkheden om te customiseren.
Het is belangrijk om deze modulariteit vanaf de start in het designproces te integreren.
Circulaire economie is een uitdaging met enorm potentieel. We gaan 100% voor ‘futureproof’ producten, met duurzame materialen en ontwikkeld volgens de principes van eco-design.
Designed-for-disassembly producten, klaar voor circulaire businessmodellen.
Humbl biedt een all-inclusive service, waarbij we het designproces ondersteunen van a tot z. Van conceptschets en grafische vormgeving tot fotorealistische 3D renderings, 3D cadmodellen en productietekeningen.
Voor marketing werken we samen met een extern bureau.
• expectations
• goals
• designbrief
• market scan
• tech scan
• trend scan
• ideation
• funneling & conceptualisation
• feasibility check
• 3D visualisations
• detailed development
• supplier coördination
• 2D/3D production drawings
• prototype follow-up
• improvement / redesigns
• 0-series production
• follow-up
Vrijblijvend maken we een afspraak in jouw onderneming. ‘Ontwerpen is luisteren’ en dat is ook wat we komen doen. In deze fase verzamelen we vooral véél informatie.
‘Goede afspraken maken goede vrienden’. Daarom stellen we een gedetailleerde designbrief op met een samenvatting van alle eisen, wensen en doelen, die de rode draad wordt doorheen de ontwikkeling.
Het is belangrijk om te weten wat je concurrenten doen en waar jouw innovatie zich situeert in dat landschap. We koppelen hierbij jouw input als specialist aan onze zoekresultaten als outsider.
Een professionele marketeer (uit ons netwerk) kan in deze fase zorgen voor enorme meerwaarde.
Omdat we multisector werken, komen we continu in aanraking met nieuwe technologieën. Innovaties toepassen uit een totaal andere sector kan zorgen voor nét dat tikkeltje meer.
Vormgeving is onze tweede natuur. We zijn hier dagdagelijks mee bezig. We verzamelen een aantal design trends die inspirerend zijn voor jouw innovatie in een moodboard.
Om los te komen van het bestaande, proberen we te denken zonder grenzen. ‘Dat gaat niet – bestaat niet’ in deze fase. Onbegrensd schetsen en noteren, op zoek naar ruwe diamanten.
Terug met de voeten op de grond. Hersenspinsels worden geëvalueerd en omgevormd tot bruikbare ideeën. Ideeën worden herleid tot productconcepten, die als ‘praatmodel’ worden gebruikt.
Een selectie van concepten worden afgetoetst aan een de designbrief en beoordeeld qua haalbaarheid. We selecteren 3 concepten.
Een revolutionaire, een voltreffer, en een met nét dat tikkeltje meer.
Door producten foto realistisch voor te stellen kunnen we hun volledige potentieel aan tonen.
We gaan hierbij tot het kleinste detail, om maximale perfectie na te streven.
Binnen ons netwerk aan maakbedrijven helpen we je met zoeken naar een producent.
Met onze technische ervaring gaan we in gesprek met leveranciers om de best mogelijke resultaten te behalen.
Zowel onderdelen als samenstellingen worden ondubbelzinnig gedefinieerd als 3D CAD object en 2D productietekening. Hiermee kan het ontwerp door jezelf of een externe partij geproduceerd worden.
Het moment dat first-out-of-tools binnenkomt is hét spannendste moment in het ontwikkelingsproces.
Dit willen we niet missen. Hands-on staan we op de eerste rij om de eerste producten op te bouwen.
Vaak zijn er na de eerste prototypes kleine wijzigingen nodig om het product volledig op punt te stellen. Na overleg met de leverancier wordt de nodige bijsturing gegeven.
Het is voor ons heel erg belangrijk om te weten hoe een product scoort in de markt.
Aan de hand van feedback uit de markt denken we mee hoe we kunnen blijven verbeteren om de consument nog beter te bedienen.